Veelgestelde vragen (FAQ)

Hieronder vindt u een overzicht van alle vragen en antwoorden (FAQ, frequently asked questions) betreffende de app Dimple, de beheerapplicatie en alle zaken die daarmee samenhangen. Staat uw vraag / antwoord er niet bij? Neem dan contact met ons op!

Algemene vragen over de app

  • Is de app een vervanger van de software van MMS Proware voor clubleden?
    • Nee, de app is geen vervanger van de ledensoftware! De app is een toevoeging. De app bevat functionaliteit die leden van uw golfclub (eventueel in de baan) kunnen gebruiken, zoals de wedstrijdkalender, uitslagen, invoeren scorekaarten, enzovoort. Wedstrijden aanmaken, het beheer van de leden, etc blijft via de gewone applicatie functioneren en valt buiten de functies van de app.
  • Waarom Dimple?
    • Dimple is een gebruiksvriendelijke mobiele toevoeging op de ledenapplicatie die uw golfvereniging gebruikt en is een los initiatief. MMS Proware zal u geen ondersteuning bieden voor de app.  MMS Proware werkt niet mee aan de ontwikkeling van deze app en er is geenszins een samenwerking. Voor support kunt u bij ons terecht via het supportformulier.
  • Waarom heb ik een ‘Proware sleutel’ nodig als ik mijn club wil registreren?
    • De sleutel is nodig, omdat deze uw club uniek identificeert en zodoende de club gekoppeld kan worden aan de app. Neem daarvoor contact op met MMS Proware via 0172 65 14 14 of mail hen op support@prowaregolf.nl. Let op: hiervoor kunnen kosten in rekening gebracht worden.
  • Waar is de app te downloaden?
    • De app is te downloaden in de appstore van zowel Google en Apple. Zoek op ‘Dimple golf app’ en u zult de app gemakkelijk vinden. U kunt ook beide links gebruiken aan de bovenzijde op elke pagina van deze website.
  • Kan ik als individu zonder club gebruikmaken van de app?
    • Dat is helaas niet mogelijk. U moet lid zijn van een golfclub zijn om gebruik te maken van de app. Tevens moet de club gebruik maken van de software van MMS Proware.
  • Is de app vrij van advertenties?
    • Ja, de app is 100% advertentievrij.
  • Is de app zonder de software van MMS Proware te gebruiken?
    • Nee, dit is niet mogelijk.
  • Ik heb de app geïnstalleerd, maar de standaard huisstijl van de app wordt gebruikt. Hoe krijg ik de app in de kleuren van mijn club?
    • Uw vereniging dient een aantal zaken in te stellen in de beheerapplicatie alvorens de app in de kleuren van de vereniging getoond wordt. Bent u de beheerder? Log in op de beheerapplicatie en selecteer de menuoptie ‘thema’. Daar wordt alles duidelijk. Als u de gevraagde zaken instelt,  wordt de app (mits opnieuw opgestart en de lokaal opgeslagen gegevens van de app gewist zijn) getoond in de kleuren van uw club als u uw eigen club op het inlogscherm selecteert. Let op: het kan een paar minuten duren alvorens uw wijzigingen in het thema geactiveerd worden.
  • De eigen huisstijl is ingesteld en geactiveerd volgens mijn golfclub / golfvereniging. Waarom blijft de app in de standaard huisstijl verschijnen?
    • U dient de applicatie volledig af te sluiten op uw smartphone / tablet en vervolgens opnieuw op te starten. Tevens kan het een paar minuten duren alvorens het door u ingestelde thema geactiveerd wordt. Lukt dit niet, de-installeer de app en installeer deze opnieuw!
  • Ik word zomaar uit de app uitgelogd met de melding dat mijn golfclub niet langer actief is?
    • Het kan zijn dat u automatisch op afstand uitgelogd wordt omdat uw besturingssysteem van de telefoon geupdate is naar een nieuwe versie. Tevens kan het voorkomen dat er groot onderhoud aan de app is geweest waardoor u uitgelogd bent.
  • Ik heb alle gegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) 100% zeker goed ingevuld en toch kan ik niet inloggen. Hoe zit dat?
    • Het kan zijn dat er een storing is in de communicatie tussen de software van Proware en de app. Indien er storingen zijn worden deze op onze website aangegeven. U moet er tevens voor zorgen dat uw telefoon met internet verbonden is. Anders werkt de app niet!
  • Moet ik internet verbinding hebben via 3G / 4G, UMTS of kan het ook via Wifi?
    • De app werkt alleen als er verbinding is met internet. Of dit via uw telefoonabonnement gaat (roaming / 3G / 4G / UMTS) of via Wifi, dat maakt voor de app niet uit. De internetverbinding is vereist!

Veiligheid

  • Hoe veilig is de app in gebruik?
    • De app communiceert via  SSL. Samen met de unieke sleutel is de kans op lekken te verwaarlozen. Met SSL ingeschakeld kan het verkeer tussen de app en de ledenapplicatie niet ‘afgeluisterd’ worden. Tevens worden er geen (persoons)gegevens in de app opgeslagen. Veilig tot en met!
  • Hoe wordt er om gegaan met mijn persoonsgegevens in de app?
    • De gegevens worden uitsluitend gebruikt voor weergave. Uw gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld en nimmer doorgespeeld aan derde partijen. Zie ook ons privacy statement.
  • Worden mijn gegevens ook voor andere doeleinden gebruikt?
    • Er worden statistieken van het gebruik van de app bijgehouden. Deze statistieken zijn volledig anoniem en worden enkel gebruikt om de app te optimaliseren. Nimmer worden persoonsgegevens verstrekt aan derden! Zie ook ons privacy statement.
  • Wordt de app doorontwikkeld? Komen er updates?
    • Jazeker! De app wordt up to date gehouden qua beveiliging en werking voor nieuwe apparaten en we ontwikkelen nieuwe functies. We brengen u op de hoogte wanneer er nieuwe functionaliteiten beschikbaar komen in de app!
  • Mijn telefoon is gestolen of ik ben hem kwijt. Ik weet dat ik ingelogd was in de app. Zijn mijn gegevens wel veilig?
    • In de app worden geen persoonlijke gegevens opgeslagen. Wij kunnen u op afstand uitloggen indien nodig. Wilt u van deze mogelijkheid gebruik maken, gebruik dan het supportformulier op de contactpagina om uw verzoek in te dienen.

Technische vragen en antwoorden

  • Voor welke platformen / apparaten is de app geschikt?
    • De app is ontwikkeld voor telefoons met het besturingssysteem Android of iOS (iPhone of iPad).
  • Is de app te krijgen voor het platform Windows Phone?
    • Nee, dit platform wordt op dit moment niet ondersteund.
  • Welke versies van Android en iOS worden ondersteund?
    • Android vanaf versie 4.1 wordt ondersteund en iOS vanaf versie 7 (iPhone 4 en hoger).
  • Ik kon altijd inloggen op de app, maar sinds kort is mijn golfclub / vereniging niet langer te selecteren om in te loggen. Hoe kan dat?
    • Dat kan zijn omdat het abonnement afgelopen is en niet vernieuwd is. Bent u van mening dat dit niet juist is? Neem dan contact op met de verantwoordelijke persoon binnen uw club.
  • Ik ben net lid van een vereniging: kan ik dan gelijk gebruik maken van de app?
    • Zodra u lid bent van een vereniging krijgt u als het goed is een inlogcombinatie voor het gebruik van MMS Proware vanuit uw vereniging. U kunt direct gebruik maken van de app.
  • Kan ik de app op meerdere apparaten installeren? Dus gelijktijdig gebruiken op bijvoorbeeld mijn telefoon en de iPad?
    • Ja, dat kan. U heeft bijvoorbeeld een Android telefoon en een iPad van Apple. U kunt op beide apparaten de app kosteloos installeren. Nog meer apparaten? Geen probleem. Er is geen limiet.
  • Hoe zorg ik ervoor dat alle leden van mijn golfclub een pushnotificatie (net als whatsapp) krijgen?
    • Uw golfclub kan in de beheersoftware van Proware mededelingen plaatsen voor alle leden. Deze worden als nieuws in de nieuwssectie van de app gepubliceerd. Op het moment dat er een mededeling in Proware plaatst is zullen alle leden die de app op hun telefoon / tablet geinstalleerd hebben van deze mededeling een push notificatie ontvangen!
  • De app werkt niet op mijn telefoon: ik krijg foutmeldingen of de app start helemaal niet: hoe los ik dit op?
    • Er zijn veel merken telefoons en veel versies van Android en iOS in omloop. Elke telefoon is anders en dus kunnen er een verscheidenheid aan problemen optreden, gerelateerd aan een specifiek merk of model. De beste methode om problemen op te lossen is de app helemaal afsluiten, eventueel te verwijderen en opnieuw te installeren (vanuit de appstores) en kijken of het probleem opgelost is. Werkt het daarna nog niet: neem contact op via het supportformulier op de contactpagina. Een precieze beschrijving, voorzien van wellicht screenshots kunnen ons  misschien helpen het probleem op te lossen. We zullen ons best doen u te helpen, maar een garantie kunnen we niet geven.

Financieel

  • Krijg ik als individuele gebruiker van de app te maken met kosten?
    • Nee, de app is volledig gratis. Uw golfclub / golfvereniging wordt het gebruik van de app in rekening gebracht.
  • Wanneer krijgt de golfclub / golfvereniging de factuur?
    • Bij activatie van de golfclub door ons wordt direct een factuur opgemaakt voor het komende jaar. Ieder jaar wordt het gebruik van de app met een jaar stilzwijgend verlengd. Ieder jaar krijgt de vereniging de factuur voor het komende jaar per e-mail (op het adres dat tijdens de registratie opgegeven is van de contactpersoon) toegestuurd. De factuur is tevens in te zien via de beheerapplicatie. Op de factuurdatum wordt wederom gekeken (a.d.h.v. MMS Proware) hoeveel actieve leden uw golfclub heeft . Dit aantal wordt gebruikt om het totaalbedrag van de factuur te bepalen. Schommelingen van het aantal leden van uw club gedurende het jaar hebben geen invloed. Zie ook het kader ‘aanmelden’ op de homepage voor een uitleg over de kosten.
  • Een golfclub / vereniging wil niet langer de app gebruiken. Hoe moet de club / vereniging opzeggen?
    • Opzeggen kan door met ons contact op te nemen via info@dimplegolfapp.nl. Aangezien het verbruik voor het komende jaar gefactureerd wordt blijft de app actief tot de volgende factuurdatum. Daarna wordt uw vereniging automatisch gedeactiveerd. Op verzoek kunnen wij club eerder de-activeren (omdat er bijvoorbeeld een nieuw softwaresysteem in gebruik genomen wordt).
  • Krijgt de vereniging restitutie op de factuur indien opgezegd wordt?
    • Nee, de vereniging krijgt geen restitutie op de factuur indien tussentijds opgezegd wordt. Zie hiervoor ook onze Algemene Voorwaarden.
  • Wat zijn de algemene voorwaarden voor het gebruik van de app?
    • De algemene voorwaarden kunt u vinden via de link onderaan elke pagina van deze website.